Skiss och kakrecept

Jag hoppas ni haft en skön helg och hunnit vara ute i det härliga vårvädret! Idag tänkte jag bjuda på två skisser som inspiration till den kommande veckan. En vecka där nyheterna fortsätter rulla in i butiken :)  Jessica jobbar för fullt med att lägga in alla nya varor och fler läggs in under början av veckan.. en riktigt spännande tid just nu, eftersom inte heller jag riktigt vet allt hon beställt ;)

Skisserna är lånade med tillstånd från Got Sketch-bloggen. Klicka för större bild.

 

Den första, kortskissen, har inget stämpelmotiv som ni ser! Ibland är det kul att variera sig och göra kort där papper och dekoration står i fokus. 
Den andra skissen gillar jag skarpt och tänker själv prova på den med detta läckra papper som grund. Klicka på bilden för att komma direkt till webshopen!



Lila kommer stort i vår och det gör mej väldigt glad, för jag har saknat lila i scrapvärlden!

Jag lovade att vi skulle lägga ut recepten på kakorna från ScrapCaféet i fredags och här kommer ett av dom. Eftersom jag "hittar på" lite själv när jag bakar, så är måtten på ett ungefär hur jag gjorde:

Kanel och kardemumma-muffins/kaka

3 ägg
1½ dl strösocker
1½ dl vetemjöl
ca 20-30g smör el margarin
ca ½ tsk av vardera kanel och malen kardemumma
Pärlsocker

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ner vetemjölet.
Häll upp i muffinsformar alt. en form med löstagbar kant för kakan.
Rör ihop smör, kanel och kardemumma och klicka ut lite här och var på kakan eller en liten dutt i varje muffins.
Strö över pärlsocker.
Grädda i ca 190 grader i ungefär 20 min för kakan och 7-10 min för muffins.
Det ska inte bli så mycket färg, utan den är klar när den är "torr, men lite kladdig" på en provsticka.

Lycka till! (hallonkakan kommer i veckan!)

Jag önskar er en riktigt skön vecka och hoppas ni kikar in då och då, både i butiken, bloggen och webshopen.
Vill även påminna om att man kan ansöka som inspiratör ända tills på fredag ;)


Kommentarer
Postat av: BellaMios

Oj, vilka härliga skisser!! Kände instinktiv att jag vill testa båda!!



Och kakreceptet, det får nog lov att testbakas på söndag tror jag, mums!!

2009-04-03 @ 08:22:07
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Ingela

Och nu väntar vi på receptet på hallonkakan! =)

2009-04-15 @ 16:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0