Kort med havstema och StoryHouse nya stämplar

Sommaren är här i sin fulla kraft och visst har det varit härlig sommarvärme sista veckan!?
Själv uppskattar jag mycket att vara vid havet och gärna ute i en båt..

StoryHouse sommarkollektion med stämplar bjuder på både hav, glass och jordgubbar!
Kortet jag gjort visar flera av stämplarna som passar perfekt i kombination med varandra.



Bakgrunden har jag svampat med brun distress-dyna och sedan stämplat båten och färglagt med promarkers. Kompassen och strået är stämplat med gulddyna. Resten av stämplarna; fyren, måsen, sjöstjärna, sanddollar, avlång snäcka och den vanliga snäckan har jag stämplat, färglagt med promarkers och sedan klippt ut.
För extra dimension har jag fäst dessa på 3D-kuddar.  Det mönstrade pappret är inte helt nytt, men passade jättebra till det här temat. 

 

Här syns det tydligare där jag monterat motiven på 3D-kuddar.

Fler alster med dom nya stämplarna kommer här i bloggen under helgen, så glöm inte kika in här då och då :)

Missa heller inte att vi kör miniträff i butiken igen på tisdag!! Några platser kvar.

Ha en härlig fredag!





Kommentarer
Postat av: Cina

Underbart kort Hella! Tack för inspirationen, nu väntar jag på post från Storyhouse. Fast jag får nog göra en ny beställning när kontot fylls på igen :)

kram

2010-07-09 @ 11:50:37
URL: http://dreamcatched.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0