Julig fågelholk

Den här lilla fågelholken gjorde jag till mässan i helgen och fick väldigt många förfrågningar på mall och material, så självklart ska jag visa vad jag använt! Grunden är ett papper med snöflingor från Melissa Frances. Lite lagom mönstrat för att stämplarna ändå ska synas. Taket har jag använt mig av en sorts "veckad/skrynklig" cardstock.






Stämplarna jag använt mig av:

Vinterswirl - stämplad med Distress Ink - Vintage Photo runt hela holken
Istappar - stämplade två stycken och klippte ut (ja, jättepilligt!) och dekorerat med stickles
Julskylt - målad med promarkers och satt på 3D-kuddar
God Jul skrivstil - Stämplad med Distress Ink - Walnut Stain på julskylten
Hälsning i juletid - Stämplad med Distress Ink - Vintage Photo
Text baksida "goda vänner" - Stämplad med Distress Ink - Vintage Photo

Julskylten har jag lagt vit Liquid Pearl längs den snöiga kanten och sedan hällt på vitt glittrigt sammetspulver. Slutligen, den supersöta holken hittar du mallen till HÄR!

Det skulle vara jättekul att se om ni provar göra denna holken eller använder dessa stämplar på något alster. Lägg gärna en länk till din blogg i kommentarerna här så vi får se! :)

Tack för titten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0