Två kort - Samma stämpel

Den här ängeln/älvan från Crafty Individuals har jag verkligen fastnat för!
Två kort blev det, med helt olika stil.

Det första kortet är ängeln färglagd med Promarkers och monterad ovanpå kärlekstexten från Inkido som jag embossat i guld. Kortstommen som är rosaskimrande kommer även den från Inkido och finns i butiken i flera färger.



Det andra kortet är lite mer arbetat. Pappren från Graphic 45 är grunden och även här har jag färglagt med Promarkers. Här lät jag motivet vara outklippt och har embossat hela ytan med transparent embosspulver. Jag drog direkt med dynan på hela pappersbiten och hällde sedan på rejält med pulver. Detta upprepade jag två gånger. Sista gången hällde jag även på hologram-pulver runt om för glittrig effekt. Ramen är gjort med guldpenna.  Texten och blomman är från StoryHouse egen stämpelkollektion.



Tack för titten! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0