Julkort med egengjord blomma

Hur har ni det såhär på söndags eftermiddag? Jag har varit på kalas i helgen, men lite julkort har jag hunnit med. Jag har använt StoryHouse nya julstämplar och embossat både "granen" och "24 December" med guld. I hörnen har jag stämplat "hörnswirl" med brun Distress Ink, både på det mönstrade pappret och på det vita.

Blomman har jag gjort själv... (läs mer under bilderna)




Blomman ja, det är även det en av StoryHouse nya stämplar "Stansblomma" som är gjord för att passa precis till Retro Stansen stl L. (den mörkgröna)



Du stämplar blomman med den färg du vill ha och sen är det bara att stansa ut! Variera i oändlighet genom att embossa, stämpla på färgat papper, skrynkla mm  Min variant är stämplad med Vintage Photo Distress Ink på vitt papper och sedan chalkat med samma dyna i kanterna. Sedan har jag fäst en ros i mitten.

Tack för titten och ha en fortsatt skön söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0