Låt dig Inspireras av andra!

När vi jobbar i butiken händer det (ganska ofta) att vi får höra att "jag skulle gärna
vilja men jag har ingen fantasi
"
Och då kan åtminstonde jag erkänna att hade det hängt på fantasin hade det nog
inte blivit mycket gjort hos mej heller.
De flesta av oss inspireras och lånar idéer från andras skapelser.
Det är okej! så länge man talar om vem man inspirerats av om man lägger
ut sina alster på bloggar o dyl.

Inkido har en blogg som inspirerar till mycket. Där hittade jag bland mycket
annat en layout (lo) som jag sen gjorde en egen variant av. 
Enkelt och jättekul. Man spar mycket tid och funderande och kan gå direkt till det roliga - att göra!

Inspiration: Julbak av Moma för Inkido




Min variant på Momas LO.
Inte helt färdig - lite mer blommor och pynt ska på!




Lite detaljbilder!
Löv och bär: SH - Järnek med bär  32 kr
Stjärna: Mall - pepparkasmått från samlingen, utklippt, chalkad och stämplad med Inkidos Tipp tapp  75 kr.




Bokstäver: Thickers - Lullaby - Sunflower från American Craft  -  55 kr (innehåller 2 ark med bokstäver och siffror)




De här gula bokstäverna tillhör mina favoriter just nu och har blivit använda på allt från jul- till höstlo´s.
Sätter lite piff när man tycker att det saknas något eller ser för tamt ut!

Eftersom jag gillar Momas lo´s, Inkidos papper och att använda stämplar när jag scrappar
är det här min nästa utmaning.
Hänger du på?!?

Inspiration: Tomtens önskelista av Moma för Inkido

 

För mer inspiration - länk till Inkidos blogg: http://inkido.blogspot.com

Ha en toppendag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0