En liten pengabox med kort

Fick i mitt DT-paket ett riktigt användbart papper, Cardstock - Kraft
som ser ut som ett kartongpapper :-)
Och det visste jag direkt vad jag skulle göra med - en liten pengabox med kort.



Började med att klippa ut två fyrkantiga bitar av det och klädde med BZ swiss dot i grönt.
Gjorde en liten ask (som en fyrkantig tändsticksask) av dotpappret också, och limmade fast
det kraftigare pappret på den så det blev riktigt stadigt och bra.
Inuti boxen så satt jag Inkidos söta godjulpapper i botten och limmade sedan en
stripes med Inkidos "Grön Gran" så man kan stoppa i rullade sedlar där.


Sedan gjorde jag ett kort lite mindre än askens storlek med knytband av brett organzaband.
Förutom Inkidos vackra papper så har jag dekroerat med halvpärlor, rosknoppar  och Cherry blossom.


Man knyter upp bandet för att öppna kortet och där inuti har jag även dekorerat med papper.
Har även fäst en utstansad spellbinder att skriva sin hälsning på :-)
Denna ask är väldigt lätt att göra och naturligtvis behöver man inte göra sedelfästen i den. :-)
Kan ju stoppa i ett vackert smycke eller nåt annat litet.
Vill du se den "live" så hittar du den i StoryHouse butik i Ängelholm.
 
Önskar er en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: Lottis

Hej

Jag har varit inne i affären och sett din underbara och smarta box "live". Skulle så gärna vilja veta mer exakt hur du gjort. Skulle du vilja förklara eller visa med mallar ex.

Mvh, Lottis

2009-10-23 @ 16:45:10
Postat av: Elisabeth

Hej!

Kul att du frågar :-), ska se om jag kan fixa en liten tutorial på den :-)

Återkommer så fort jag kan.

Trevlig helg!

Bettan

2009-10-24 @ 12:02:14
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0