Konfirmationstider hos StoryHouse

Nu när det är dags att uppvakta alla konfirmander, så passar det väl bra med en liten presentask i form av en bok och i detta fall, lite som en bibel. Ni minns säkert Elisabeths superläckra bokbox för ett tag sen, den inspirerade mej jättemycket och jag ville gärna göra en till som liknar en bibel till konfirmationen. Perfekt att lägga ett smycke, pengar eller annat i.



Pappret jag använt kommer från Inkido och stommen är gjord av cremefärgad cardstock. Bokryggen är gjord av Kraft och metallhörnen har jag målat vita med akrylfärg för att få det utseende jag ville ha.



Stämpeln med konfirmationskorset är StoryHouse egen design och den är färglagd med ProMarkerpennor och glitterpenna.



Och så här ser boxen ut innuti. Man kan självklart klä in asken innuti eller lägga ett tyg för att det ska se lite finare ut.



Kolla in beskrivningen som Elisabeth gjort på den här fräcka bokboxen här i bloggen, det finns även en mall med måtten på den jag gjort i butiken.

Tack för titten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0