Alter/altra??

Vad är nu detta? Jo, när man tar tex en burk, låda eller .. ja vad som helst egentligen.. och dekorerar och gör om den till något annat. Det är det som kallas för att (försvenskat) altra något.

Till alla hjärtans dag altrade jag den här hjärteasken till min man och han blev ju jätteglad eftersom jag dessutom fyllt den med hans favoritchoklad :)



Materialet jag använt är:

Papper: De bästa önskningar - Ladybug & friends (baksidan) och Raspberry Cream - Basic Grey
Band: Vit spets som jag har chalkat med Creamy Brown
Rosorna (röda) är tillfälligt slut i butiken, men finns i många andra fina färger som snart även kommer i webshopen.
Brads: Skruvbrads i koppar
Stämpel: Du är mitt hjärta - StoryHouse embossad i guld
Övrigt: mörkröda halvpärlor, mycket chalk och vit penna

Wellpapphjärtat är klippt ur Inkidos nya wellpapp och målat med vit Crackle Paint (finns i butiken).
Sedan har jag chalkat för lite murrigare look.

Välkommen in och titta på vårt sortiment av odekorerade askar hos StoryHouse!
Vi har hjärtformade, fyrkantiga och vinboxar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0