Kort med Griffinstämpel samt StoryHouses egen textstämpel på Inkidopapper

Jag har gjort ett kort med hjälp av två av mina favoritstämplar.
Det är dels stämpeln på den läsande flickan som är av märket Griffin och finns i den
fysiska butikens realåda och dels en textstämpel ur Storyhouses egen kollektion.
Det fina mönstrade pappret kommer från Inkido och heter Mathea- Royal blue.


Och här kommer några detaljbilder..
Rosor har vi massor av i fysiska butiken just nu och
vem kan väl motstå att använda dem på sina alster?

Jag stämplade texten på ett papper som jag sen försökte få att se lite äldre ut genom att
dels riva sönder det lite i nederkanten och dels färga in det med distressfärg.
Runt kanterna använde jag även fluid chalk för att få fram den lite brända känslan.

För att fästa pappret med texten satte jag faste det med två skruvbrads.

Runt flickan (men även på det mönstrade pappret) använde jag också distresser och fluid chalk
men använde även edgescrapern för att ruffa upp kanterna. Jag målade även till lite fuskstygn.
Slutligen satte jag fast pappret på ett naturvitt cardstock som klipptes med mönstersax.


Hoppas ni fick lite inspiration på hur man kan använda dessa stämplar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0