Dubbel LO med skira färger

Brukar ni göra dubbla LO? Alltså ett uppslag med två sammanhängande sidor..  Jag gör det väldigt sällan, men ibland är det nästan nödvändigt (och rolig omväxling!) om man har många bilder man vill ska hänga ihop.

En dubbel LO är jättekul att göra, men man får tänka till lite extra redan innan man börjar. När jag gjorde denna så hade jag bägge sidorna framför mig hela tiden för att kunna få bra balans.



Bakgrunden är detta papper som jag stämplat swirls längs hela kanterna på. Dock gjorde jag inte i mitten, eftersom jag ville att sidorna skulle se bra ut ihop sida vid sida.

Det prickiga kommer från Melissa Frances och finns i både rosa och turkos/grön.

Blommorna har jag chalkat lätt och tryckt ut kanten på för att dom skulle bli lite "plattare".
Runt om har jag dekorerat med halvpärlor och bladen som fått ådring av favoriten "shimmerpennan" (tillfälligt slut)



Just nu är det trendigt (och har varit ett tag..) med vimplar och ni som varit i butiken har säkert inte missat våra dekorationer med olika teman :)
Dessa är gjorda i matchande papper och fästa med guldsnöre och på 3D-kuddar.



Fjärilen är embossad med guld på rosa vellum. Jag förstärkte några partier genom att måla med en rosa ProMarker penna. Innan jag klippte ut fjärilen så täckte jag hela baksidan av vellumbiten med genomskinlig tejp för att förstärka.



Vill ni se närmare på bägge sidorna kan ni klicka på minibilderna för en förstoring.

 

Hoppas ni blev sugna att göra dubbla LOs och att jag kunde inspirera er!

Ha en fortsatt skön tisdag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0