Häxhattar

blev jag väldigt inspirerad att göra när jag hittade en på Hellas pysselbord förra veckan.
Fint Halloweenpynt finns det kanske inte alltför mycket av
i butikerna tycker jag - så då gör man det själv!




De här gjorde jag till mina barns rum.
Och det var så kul, och faktiskt ganska enkelt, att jag även ska göra 3 stycken
beige/svarta i olika storlekar som dekoration att ha på min skänk.

Istället för texten "Halloween" kan du skriva namn och använda dem som placeringshattar
om du ska bjuda på höst/halloweenmiddag i helgen. Litet tips bara :-)

Lite detaljbilder på hattarna:



Jag har använt följande av StoryHouse stämplar: Halloween text och Stansblomma.

Har du den stora Retropunchen så kan jag varmt rekommendera vår Stansblomma!!!
Stämpla på mönstrat papper och stansa sen ut - enkelt o snyggt.



Scrappare som jag är så använder jag den blomman väldigt ofta som dekoration på mina layouter.

Jag har chalkat med Charcoal på det mesta, knycklat och böjt,
limmat dit spindlar som jag fick av Hella och dekorerat med band.
Spindlarna hottade jag upp med lite svart glitterlim, och blommorna
dekorerades med en blingsten/en brads.
Halloweentexten stämplades på vanligt vitt papper som sen chalkades,
rullades i kanterna och limmades fast lite slarvigt.

Mall till hatten
 




Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0