Vårt Bröllop - En minnesbok

Nu har jag gjort en bok som jag själv skulle velat ha när jag gifte mig för 8 år sedan.
En bröllopsminnesbok, uppbyggd på nästan samma sätt som en "mitt första år bok".
Har gjort den "inbunden" genom att göra dragspel av en bit papper och sätta fast sidorna på.
Papprena jag har använt är Basic GreyWisteria :-)



Jag har dekorerat framsidan med ovaler utstansade med dies från Spellbinder,
bladband, minirosor, halvpärlor, sidenband och fernblad.



Första sidan börjar med frieriet. Jag har stämplat i hörnen på varje blads sida med
Crafty Individuals CI-173 (tillfälligt slut, maila för förbeställning) och sedan har jag ritat
streck runtom med vanlig svart penna. Har också använt bladband på varje sida.



Sidan 2 & 3 får handla om förlovningen och hur de berättar för vänner och familj
att det var bröllop på G samt vilka reaktioner de fick.
Blommor från YouDo och utstansade cirklar från ett skimrande lila cardstock är också
återkommande inslag på sidorna.
 


Sidan 4 & 5 handlar om kläderna samt att jag gjort en sida med plats för foto.
Där har jag även satt en spellbinderoval med orden "sluta aldrig älska".



Sidan 6 & 7. Dagen innan dagen D....vad gjorde man och vad tänkte man på, (själv har jag glömt det)
och sedan en sida ägnad åt vigselplatsen. Här har jag valt att ha några raka stripes på mönsterpappret
till att skriva tex kyrkans namn eller så på.



Sidan 8 & 9. Efter en sida om vigselakten passade det bra med plats för foto.
Rådet på denna sida är faktiskt väldigt bra och något som jag själv fick i min bröllopsgästbok - Somna alltid sams!



Sidan 10 & 11. Nu handlar det om Bröllopsmiddag och TAL. Har stansat ut några hjärtan
ur vellum och satt på middagssidan, men de flöt in lite FÖR mycket och syns knappt alls på bilden.



Sidan 12 & 13 är till för att berätta lite om bröllopsfesten samt plats för ett foto till :-)
Texten på ovalen denna gång är översatt till svenska från en engelsk textstämpel
jag har -  Låt ert liv vara fyllt av kärlek och er kärlek vara fylld av liv.



Sidorna 14 & 15 lämnar plats för bruden och brudgummens egna speciella minnen från bröllopet.



Sidan 16 är en liten "övrigt sida" där man kan skriva i sånt som inte passar på någon av de andra.
Och så var jag ju bara tvungen att göra en liten specialsida längst bak där jag har gjort ett skrivblad
som går att ta bort. Man kanske inte vill dela sina minnen av bröllopsnatten med alla andra
som vill titta i boken ;-)



Här tog bladen slut, men den kan ju göras nästan hur tjock som helst - bröllopstårtan, brudbuketten,
ringarna...det finns så många saker som kunnat ha en egen sida....varför inte göra en minnesbok
om studenten....eller konfirmationen eller någon annan speciell händelse i ditt liv.  

Hoppas ni har en kreativ och härlig dag!



PS.
Vill du se boken "på riktigt" tittar du förbi StoryHouse butik i Ängelholm.

Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Jätte fin bok, bra för att förvara minnen i :)



kram gurkiss

2009-06-16 @ 12:30:10
URL: http://gurkiss.com/wp
Postat av: Margareta Olsson

Vilket jätte-fint album! Jag är verkligen imponerad! Efter att ha sett Ditt albumet i affären och blivit förtjust i dess uppbyggnad och utformning, har jag "knyckt" en del av dina idéer för att göra ett eget "ge-bort-album".

Mvh Margareta

2009-06-23 @ 23:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0