Hej alla goa kreativa människor...

och alla ni andra också förstås :o)
När telefonen ringer hemma och söker någon som inte är tillgänglig så fiskar jag oftast fram en penna och skriver på första bästa papper jag ser. Mestadels ett kuvert med dagens post ;-) Därför tänkte jag idag bjuda på nåt lite användbarare altrat. Ett sött notisblock med tillhörande penna att hänga på väggen där man oftast svarar i telefon. (I mitt fall får det bli köket)



Här har jag gjort en botten av grön cardstock och sedan limmat fast Primas vackra papper,
Flirty Little Secrets - Meander  på det. Alfabetet är Jennie Bowlins Chalkboard alpha stickers - Vintage.
Några minirosor förstås :o) som jag har duttat på en chalkdyna för att få lite mörka kanter på, 
lite tyll (snart i butiken), swirls och några vanliga glaspärlor i rosa.



På undersidan av den har jag  skrivit en liten hälsning, "till dig för att du är just du" och satt fast ett litet utstansat hjärta som ingår i Just The Edge II och finns i flera färger.



Några stripes av primas papper fick bli rader till nästa dolda hälsning, "glöm inte bort att ringa en vän".
Jag gissar att jag inte är den enda som skulle behöva ett par timmar extra på varje dygn.
Och oftast är det vännerna som kommer i skymundan.
Lite spets och ytterligare några av de söta hjärtanen.



Kvar är då den lilla pennan.
Det är en helt vanlig penna som jag *viskar* har sågat itu med kniven till våra grillbestick. :o).
Skar sedan små stripes av primas papper och limmade fast på den.
Filade kanterna lite med nagelfilen och dekorerade den sedan med en liten ros.



Det var dagens lilla presenttips och när ni gör en sådan...skriv gärna en kommentar
så vi får komma och beundra era verk :o)

Önskar er en härlig & kreativ dag!

Elisabeth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0