Två olika kort med samma stämpel

Jag har gjort två olika kort utifrån samma stämpel: Fågelbur ur Storyhouses egen stämpelkollektion- design Hella.
Det första har ni redan sett i inlägget där jag uppmuntrar till att våga göra kort utanför ramarna. Det är ett grattiskort till skilsmässan. Om ni tycker det låter underligt hänvisar jag till det tidigare nämnda inlägg där jag förklarar mer.

Blommorna kommer även de från stämpeln. Jag har bara valt att klippa
ut dem istället för hela buren. De är målade med promakerpennor
och sen fick de lite 3D-lack i mitten. Pappret är från Maja Design.
Jag har använt 3D-kuddar för att höja upp motivet från det mönstrade pappret.


Det andra kortet är mer vårinspirerat.


Rosorna på buren är målade med promakerpennor och blänket är ditritat med en
vit Sakura Gelly roll-penna. I mitten av blomman har jag haft lite stickles (glitterlim)
Den lilla fågeln som flugit ut ur buren har jag ritat dit för hand med en vanlig tunn svart penna.
Även här har jag använt 3D-kuddar under det stämplade motivet.


Och så lite detaljbilder såklart...






Jag hoppas att ni nu fått lite inspiration till hur man kan använda stämpeln.


Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0