Dekorativ förvaring

Jag gjorde mig två stycken boxböcker, dvs böcker som ser ut som en bok fast är en ask :-).
Gjorde själva bokomslaget först i hårdare papp och på den understa boken
så har jag klätt det med Inkidos Tuva Satin Green på sidorna och klätt baksidan i grön cardstock.
Jag har även skrivit Joyful på "bokens" rygg.



Den översta lite mindre boken klädde jag med Inkidos Cartas Satin Green.
Den har jag även dekorerat lite lätt på ovansidan med några utstansade vita löv,
en Cherry blossom och nån egen blomma jag inte minns var den kommer ifrån.
Jag fick även med två ljuvliga små fjärilsbrads som passade helt perfekt till detta lilla set :-)
Har satt den ena bredvid blommorna och jag vek då ut benen och limmade dem under blomman.



Jag limmade fast en bit tyll under den största boken och lämnade resten för att kunna knyta runt dem.
Då jag ville vara säker på att det inte skulle gå upp så tog jag även en längre Snodd i guld och gjorde en större rosett också.



På det guldiga bandet satt jag en liten tag utstansad med spellbinder och en liten söt vintagebild.
Även denna fick en liten vacker fjäril.



Hoppas ni har det precis lika bra som jag ;-)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh så underbara! Efterlyser beskrivning och mall på dessa!

2010-03-13 @ 23:52:54
URL: http://scrapkuben.bloggplatsen.se
Postat av: Ciza Patricia

Mycket snygg och annorlunda förvaring! Den gillade jag verkligen. En jättesmart presentidé för någon som älskar böcker. :)

2010-03-14 @ 01:08:46
URL: http://pysseldags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0